המשרד שמעל העיר

עיצוב פנים: ברכי דויטש
צילום: אלון בראום

לפני הכול, חשוב לדעת. הפרויקט הזה נתפר במיוחד עבור לקוח שכבר שנים בוחר בנו שוב ושוב. אחד שמבין עיצוב, מעריך דיוק ולא מתפשר על איכות. המשרד שתוכנן עבורו ממוקם באחת הקומות הגבוהות של מגדלי לייף בבני ברק ומשמש את חברת הנדלן שברשותו. ובין עסקה לקרקע, הוא ביקש חלל שיעבוד בשבילו. תרתי משמע. יש פרויקטים שלא רק מממשים חזון. הם הופכים אותו לנוכח. כזה הוא המשרד החדש שעיצבה ברכי דויטש ממשרד דויטש אדריכלים. זה לא עוד חלל עבודה אלא מקום שמספר סיפור של דיוק, חומר ורגש, עם לא מעט אופי.

הכול התחיל באולם התצוגה. ברכי ביקשה רהיטים שלא רק יתאימו למידות הפיזיות של החדר, אלא קודם כול לאווירה. מנכ״ל שיושב ליד שולחן צריך להרגיש שהוא יושב במרכז העניינים. לכן עיצבנו במיוחד לפרויקט שולחן משרד היקפי בגימור פורניר אגוז, עם רגל אחת מצופה עור בעבודת יד ורגל שנייה בפסי פליז עדינים. זה לא רק נראה טוב, זה מרגיש נכון. מולו כיסא עור עם הטבעה תלת ממדית שעוצבה במיוחד למודל, נוסע על גלגלים נוחים.

הספרייה היא אולי החלק הכי מדויק. לקחנו את דגם רפאלי המוכר ועיגלנו אותו, פיזית ומושגית, כך שיתאים לעמוד תומך שנמצא במרכז החדר. העבודה התחילה כמו סוד הנדסי במחלקת התכנון שלנו והסתיימה באובייקט שמרגיש כמו אמנות פונקציונלית. לא היה כאן קטלוג, הייתה שיחה. דיאלוג עם החלל, עם הלקוח, עם מה שצריך לקרות שם בכל יום.

חדר הישיבות נבנה כסצנה מיוחדת של אינטימיות ועומק. שולחן עם משטח עור וקנט מוזהב, בעבודת יד, הוזמן במיוחד לפרויקט גם הוא. כך גם כיסאות מוני עם גלגלים, נבחרו בגלל השילוב המדויק בין נוחות לייצוגיות. כל האלמנטים הותאמו לפרופורציות המדויקות של החלל, לפי בחירתה של המעצבת, ויוצרו אחד אחד, כאן אצלנו. וגם הפריטים הנלווים, כמו שולחן צד בגוון מטאלי, כורסאות אלינור, כיסאות מדגם בר דובה, ומנורת הרצפה של טום דיקסון, נבחרו מתוך מחשבה על הרגעים שבין לבין. רגעי ההמתנה, השיחה, ההתבוננות.

זהו משרד שנבנה מתוך קשר אישי ומתוך הבנה עמוקה של איך חומר מרגיש כשהוא מדויק. זה רהיט שהוא לא רק רהיט, אלא זיכרון. זה לא משרד שמנסה להרשים. זה משרד שפשוט נשאר.